کد خبر 227200
۲۴ آبان ۱۴۰۲ - ۱۳:۴۳

رئیس سازمان پیشگیری و مدیریت بحران تهران:

۱۲۲۰ بوستان، شناسنامه اسکان اضطراری دارند/ زلزله بالای ۵.۵ ریشتر به بافت‌های فرسوده تهران آسیب‌ وارد کند

۱۲۲۰ بوستان، شناسنامه اسکان اضطراری دارند/ زلزله بالای  ۵.۵ ریشتر به بافت‌های فرسوده تهران آسیب‌ وارد کند

رئیس سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران گفت: ۱۲۲۰ بوستان شهر تهران شناسنامه اسکان اضطراری دارند و در مرحله دوم سایر مراکز مانند مصلی به آن اضافه می‌شوند. البته تجهیزات کامل نیست ولی به تدریج به سمت تکمیل آن پیش می‌رویم.

به گزارش خبرنگار اجتماعی حیات، علی نصیری رئیس سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران در حاشیه برگزاری تمرین اسکان اضطراری در کلانشهر تهران که در بوستان ولایت برگزار شد، در جمع خبرنگاران گفت: تمرین امروز، تمرین اسکان اضطراری سناریوی زلزله گسل ری تهران است که این تمرین در ۱۲ سال گذشته در تهران انجام نشده است، در تمرین امروز دستگاه های مختلف ۵۵ کارکرد را تمرین کردند و موضوعات مختلفی از جمله تردد، هماهنگی و فرماندهی واحد صحنه ، توزیع آب بهداشتی و سامانه های سیار موبایل و اپراتورها تمرین شد.

وی ادامه داد: همچنین عملیات امنیتی واقعی در حال انجام است و دستگاه های مختلف در کنار هم آمدند تا به دشمنان بدخواه که اینگونه القا می کنند در بحران‌ها مردم به حال خود رها می شوند بفهمانند که دستگاه  ها در بحران ها در کنار هم فراتر از بضاعت خود آماده خدمت رسانی به مردم هستند.

رئیس سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران افزود: ۷۰ ارزیاب تخصصی در حال ارزیابی هستند و بسیاری از مسائل در این حوزه از قبل بهتر شده و هماهنگی ها و تجهیزات ارتقا یافته است.

وی اضافه کرد: ۱۲۲۰ بوستان شهر تهران شناسنامه اسکان اضطراری دارند و در مرحله دوم سایر مراکز مانند مصلی به آن اضافه می‌شوند.  البته تجهیزات کامل نیست ولی به تدریج به سمت تکمیل آن پیش می رویم.

نصیری خاطرنشان کرد: مدیریت شهری در این دوره یک اقدام جدی در موضوع آمادگی و پیشگیری از حادثه و ایمنی‌های خرد انجام می‌دهد و همچنین مانور امدادی هوایی را نیز مانند سال‌های قبل خواهیم داشت و مانور سیلاب را نیز در دو مرحله داشتیم.

وی درباره میزان نیروها در این تمرین یادآور شد: حداقل ۳ هزار نفر امروز در این مانور حضور دارند؛ از گروه‌های دوام و هلال احمر گرفته تا  پلیس و سایر دستگاه‌ها.

رئیس سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران درباره میزان آمادگی شهرداری برای بحران‌ها عنوان کرد: هیچ دستگاهی آمادگی کامل را ندارد ولی ما آمادگی نسبی داریم و در حال بهتر کردن این شرایط هستیم.

وی در ادامه تصریح کرد: باید بدانیم که این شهر گسل‌های متعددی دارد و لرزه خیزی‌های متعددی داشته است، البته در اغلب زلزله‌ها کانون زلزله‌ها خارج از شهر تهران بوده ولی تهران هم با آن لرزیده است.

نصیری همچنین گفت: زلزله بالای  ۵.۵ ریشتر ممکن است به بافت‌های فرسوده و با مقاومت کمتر، آسیب‌هایی وارد کند. در بحث زلزله و بحران مردم باید آموزش ببیند و ما در سرای محلات این آموزش‌ها را انجام می‌دهیم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha